Reklamy świetlne - neony

Neony gazowe
Dzięki wprowadzeniu nowych materiałów i technologii ten znany od lat sposób wykonywania reklam przeżywa obecnie drugą młodość. Neon to wypełniona gazem szlachetnym szklana rurka wygięta w dowolny kształt, która po przyłożeniu napięcia świeci intensywnym światłem. Istnieje na rynku prawie sto lat i nadal cieszy się ogromną popularnością. Pierwsze rurki neonowe nie zawierały gazu. Neon, Argon , Xenon został dopiero odkryty pod koniec XVII wieku przez Jeana Picarda. Od połowy XIX wieku zaczęto przeprowadzać eksperymenty z powłokami chemicznymi, co można uznać za początki dzisiejszych luminoforów. W roku 1910 francuski uczony Georges Claude wytworzył rurki neonowe, które mogły być wykorzystane na skalę przemysłową. Pierwszy neon reklamował zakład fryzjerski (1912). Pierwszy neon w USA reklamował firmę PACKARD. Lata 50-te i 60-te XX wieku były okresem zmniejszenia popularności neonów ze względu na pojawienie się pierwszych lamp fluorescencyjnych (świetlówki). Lata siedemdziesiąte to wielki powrót neonów. Wprowadzono pierwsze sterowniki umożliwiające tworzenie animacji. Zaczęto również używać neonów do podświetlania liter blokowych. Nowe technologie pozwalają na uzyskanie dużej twałości.
Główne zalety neonu gazowego to:

- duża gama kolorów

- duża jasność świecenia

- energooszczędność

- mała awaryjność


Neony fluorescencyjne
Stanowią alternatywę dla neonów gazowych. Ich zaletą jest to że są bezawaryjne, energooszczędne i tańsze. Jasność świecenia jest mniejsza niż w neonach gazowych, przez co znajdują szerokie zastosowanie w pomieszczeniach gdzie panuje dyskretna atmosfera. Grafika wykonana jest przeważnie z płyt i prętów fluorescencyjnych. Pręty kształtowane są przez obróbkę termiczną. Całość mocowana jest do podłoża i podświetlana świetlówkami UV Black Light. Neony fluorescencyjne mogą być zewnętrzne i wewnętrzne.